ďťż

intruz

WIESZ!
Jesteś inteligentnym człowiekiem, który chętnie rozwija swoje naukowe pasje, jesteś kreatywny, ale nie wiesz jak spożytkować czas spędzony nad książkami?
Ten konkurs jest dla Ciebie!
WYMYŚL!
Wpadłeś na ciekawy pomysł, ale nie wiesz jak go zrealizować?
Ten konkurs jest dla Ciebie!
WYGRAJ!
Zbuduj zespół z zaufanych znajomych, przekonaj do swojego pomysłu inwestorów i „zastartUPuj” swoją firmę!
Ten konkurs jest dla Ciebie!
Zgłaszając się do konkursu, zaczynasz realizować swoje marzenia!

CambridgePYTHON ogłasza rozpoczęcie II edycji konkursu „Wiesz, wymyśl, wygraj”. Konkurs skierowany jest głównie do młodych naukowców, którzy są zainteresowani rozwijaniem swoich projektów z dziedziny ITC(Iformation and Communications Technology) i związanych z nimi planów biznesowych.

14 lutego miała miejsce uroczysta Inauguracja II edycji Konkursu w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Tym samym ruszył formularz zgłoszeniowy na stronie www.CambridgePYTHON.pl.

Dla osób, które zgłoszą się w marcu planujemy zorganizować prestiżowe zamknięte warsztaty.

Zgłoszenia przyjnujemy do 31 maja 2008r.

Zapraszamy do konkursu!

Team CambridgePYTHON


Geneza nazwy CambridgePYTHON i podstawowe założenia konkursu „Wiesz, Wymyśl, Wygraj”

1. Wprowadzenie

Projekt CambridgePYTHON, który mamy przyjemność organizować, widzimy jako szczególne spotkanie. Szczególność jego rozumiemy dwojako. Po pierwsze ma być to spotkanie młodych polskich naukowców i studentów z kapitałem prywatnym. Po drugie, w sensie metaforycznym, ma być to spotkanie polskiej kreatywności i innowacyjności z najlepszymi praktykami stymulacji przedsiębiorczości wypracowanymi w środowisku akademickim Uniwersytetu w Cambridge.

Spotkania bywają różne, czasem trwają krótko i są ulotne. Wyrażamy jednak nadzieję, że spotkanie z Państwem, które rozpocznie się z chwilą zgłoszenia udziału w konkursie, będzie trwalsze i zaowocuje dobrą współpracą nad przygotowywaniem planów inwestycji dla funduszy venture capital. Spotkanie nasze jednak zacznijmy od przedstawienia się, wyjaśnienia genezy niniejszego przedsięwzięcia.

2. Geneza nazwy CambridgePYTHON

W nazwie przedsięwzięcia występuje słowo „Cambridge”, ponieważ inspiracją do powstania działalności był Uniwersytet w Cambridge oraz skupiona wokół niego „Dolina Krzemowa”. Stosowane tam metody stymulacji przedsiębiorczości akademickiej przynoszą bardzo dobre efekty. Powstała tam duża liczba nowoczesnych przedsiębiorstw opartych o technologie opracowane w środowisku akademickim. W Cambridge patrzy się na naukę i biznes jako na dwa dopełniające się elementy obrazu, nauka inspiruje menedżerów, biznes poprzez komercjalizację jej odkryć przyczynia się do rozwoju gospodarczego. W modelu anglosaskim podkreśla się szczególny charakter współpracy nauki i biznesu, co więcej, współpraca ta osadzona być musi w odpowiednim środowisku. Owo środowisko to społeczność otwartych i pragmatycznych ludzi, wśród których spotykamy badaczy, przedsiębiorców, menedżerów i przedstawicieli instytucji finansowych. Siłą tej grupy nie są poszczególni jej członkowie, ale relacje pomiędzy nimi. Łatwość nawiązywania kontaktów biznesowych, dostępność kapitału, bliskość młodych naukowców i ekspertów przesądza o efektywności inkubacji przedsięwzięć innowacyjnych. Dlatego też o rejonie Cambridge mówimy, że jest zagłębiem, w którym w pełni rozwija się kapitał społeczny w oparciu o międzyludzkie relacje współpracy.

Drugi człon nazwy „PYTHON” ma również swoje korzenie w Cambridge, gdzie prof. Shailendra Vyakarnam1,2, zaproponował pojęcie pythoning, jako termin odnoszący się do bardziej zaawansowanego wspierania rozwoju przedsiębiorczości akademickiej. Okazuje się bowiem, że sama inkubacja przedsiębiorczości w tradycyjnym rozumieniu, której synonimem jest inkubator przedsiębiorczości, to za mało. Choć metoda ta doskonale sprawdziła się w Cambridge i kilku innych miejscach na świecie, jednak próby jej przeszczepiania na inny grunt często kończą się niepowodzeniem.

Shail porównuje proces inkubacji innowacji do opieki pytona nad swoimi jajami. Dojrzały pyton składa jajka, które natychmiast po złożeniu sklejają się ze sobą. Ułatwia to pytonowi owinięcie się wokół nich i zapewnienie im odpowiedniej temperatury do rozwoju. Rozwój zarodkowy trwa około 100 dni, przez cały ten czas pyton przebywa w pobliżu gniazda. W ten sposób pyton zapewnia młodym doskonałe warunki do wzrostu. Młode rodzą się szybko i po wykluciu są silne i gotowe do nauki. Model Cambridge jest w swej istocie stworzony na podobieństwo zarysowanego tu doskonałego inkubatora biologicznego. Dlatego też angielski proces tworzenia innowacji określamy mianem pythoning.

Zdaniem prof. Vyakarnama, cała fizyczna infrastruktura ma znaczenie drugorzędne, natomiast najważniejszymi elementami w tym procesie są: ludzie zaangażowani we wspieranie startujących przedsięwzięć i odpowiednia atmosfera. Shail twierdzi, że powstające przedsięwzięcia potrzebują przede wszystkim osadzenia w odpowiedniej „kulturze przedsiębiorczości” i oparcia w sieci społecznej.

Nowo powstające przedsięwzięcie powinno być „oplecione siecią społeczną” niczym opieka pytona nad swoim rodzącym się potomstwem.

3. Założenia konkursu „Wiesz, Wymyśl, Wygraj”

Konkurs „Wiesz, Wymyśl, Wygraj” ma zachęcić przede wszystkim studentów i młodych naukowców do rozwijania i udoskonalania swoich pomysłów na biznes z dziedziny ICT. Ma zainspirować i uwolnić kreatywność młodych ludzi, zachęcając ich do działania poprzez udostępnienie ogromnej wiedzy z różnych dziedzin. Ważnymi elementami konkursu są: mentoring i networking. Mentoring to możliwość kompetentnego wspierania powstającego projektu. Networking to nieformalne spotkanie, podczas którego prowadzi się rozmowy oraz nawiązuje kontakty, które w przyszłości mogą okazać się korzystne dla rozwinięcia przedsięwzięcia.
Nasze główne cele to:

1. zainspirowanie i uwolnienie kreatywności młodych ludzi,
2. dostarczenie im know-how w zakresie tworzenia nowych przedsięwzięć high-tech,
3. pokazanie, przez osoby zaangażowane w ten proces, jak tworzono firmy, które odniosły sukces,
4. szeroko rozumiana współpraca inicjatorów przedsięwzięcia z zainteresowanymi osobami i grupami oraz możliwość kompetentnego wspomagania realizacji przedsięwzięć – od pomysłu do wdrożenia.

Dodatkowym celem jest zmniejszenie dystansu między światem nauki a światem biznesu w Polsce. Przeniesienie na rodzimy grunt sposobu działania z „Doliny Krzemowej” w Cambridge.
Dzięki za wklejenie opisu projektu Cambridge PYTHON.

Przypominam, że dla tych, którzy zgłoszą swoje pomysły do końca marca, czekają bezpłatne warsztaty szkoleniowe. Zgłaszajcie swoje pomysły, bo naprawdę jest duża szansa na uzyskanie kapitału, know-how i wsparcia ze wszystkich dziedzin potrzebnych do zbudowania bizesu.

Pozdrawiam

p.zielin

CambridgePYTHON Team Member