intruz
Witam, Chciałam zapytać jakie poniosę koszta likwidując działalność gospodarczą. Działalność rozpoczęta 1.12.2005, chciałabym zakończyć 30.11.2006r. Mam na stanie różne środki trwałe oraz towary. Do tej pory w PKPiR wciąż wychodzę na minus. Czy będę musiała od tego co posiadam zapłacić jakiś podatek? Z góry dziękuję za odpowiedź.
W urzędach trzeba będzie pozgłaszać likwidację.
Sporządzić spis z natury, który powinien obejmować: towary handlowe, materiały podstawowe i pomocnicze, półwyroby, wyroby gotowe, braki i odpadki. W przypadku likwidacji działalności spisem należy objąć również wyposażenie. A wyceny (w tym wyposażenia) dokonać wg cen zakupu.
Środki trwałe zostają ale należy pamiętać że gdyby chciała Pani w ciągu 5 lat od daty likwidacji je sprzedać to trzeba będzie zapłacić 19% podatku - tak jak z działalności.
Jak zrobi Pani inwentaryzację to może wyjść przychód. Inwentaryzację przy likwidacji zgłasza się na pit-X.
I jeszcze proponuje zapoznać się z art. 24 pkt 3 ustawy o pod. doch. od os. fiz. na temat ustalania dochodu:
"W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji działalności gospodarczej, dochód ustala się przy zastosowaniu do wartości ustalonej według cen zakupu pozostałych na dzień likwidacji towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, wyrobów gotowych, braków i odpadków oraz rzeczowych składników majątku związanego z wykonywaną działalnością, nie będących środkami trwałymi - takiego wskaźnika procentowego, jaki wynika z udziału dochodu w przychodach w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym nastąpiła likwidacja działalności, a jeżeli w tym okresie dochód nie wystąpił - w roku podatkowym poprzedzającym rok, w którym nastąpiła likwidacja. Za datę likwidacji działalności gospodarczej uważa się datę określoną w zawiadomieniu, o którym mowa w zdaniu poprzednim. Nie ustala się dochodu na dzień likwidacji, jeżeli:1) w wyniku zmiany formy prawnej lub połączenia przedsiębiorstw składniki majątku objęte remanentem zostały wniesione w formie wkładu lub aportu do nowo powstałego lub istniejącego przedsiębiorcy,2) nastąpiła całkowita lub częściowa zmiana branży,3) osoba fizyczna wniosła w formie wkładu lub aportu do spółki cywilnej albo spółki handlowej składniki majątku objęte remanentem,4) nastąpiło przekształcenie spółki cywilnej w spółkę handlową lub osobowej spółki handlowej w inną osobową spółkę handlową albo w kapitałową spółkę handlową".
-
Tematy
- intruz
- Wyjscie RCA na jednym wzmaku dziala na drugim nie o co chodz
- Wzmacniacz FLI 800 świeci czerwona dioda nie działa
- Perfect cau-210 raz działa tylko po resecie
- Nie działa z radio Audi a6 BOSE SOUND SYSTEM
- Czy będzie działał PILOT z radiem PIONEER DEH 3900MP?
- WSTRZYMAJCIE konie z zakupem COD4 PL - nie dziala MP !!
- chcę założyć działalność i żeby pozostać w KRUS. Ryczałt???
- u-dimension jr. przestał działać podczas grania
- =SOS=Pomorska Fundacja ROTTKA - już zarejestrowana i działa!
- wzmacniacz nie działa magnat traxx 600