ďťż

intruz

Witam!
Naczytałem się wiele na temat "logiki zapłonu".
Chciałbym aby tak funkcja działała w moim radiu.Do wyboru mam kabelek:+ po stacyjce o raz +na stałe do podtrzymania pamięci.Wykorzystałem wszystkie możliwości podpięcia radia i nic-logiki zapłonu nie uzyskałe.Radio gra mi w 2 wariantach:
1.tylko kiedy kluczyk jest w stacyjce
2.po wyjęciu kluczyka również gra-ale bez logiki zapłonu.
Będę wdzięczny za pomoc,może ktoś coś mi poradzi.
Pozdrawiam


Witam.
Temat dopiero co był:
http://www.forum.powe.pl/viewtopic.php?p=5198#5198
Żeby zadziałała Logika zapłonu żółty i czerwony muszą być osobno podłączone (nie zmostkowane)
pzdr
Do slavwek.ie.Jak się dowiedziałem przedewszystkim radio musi posiadać funkcje"logika zapłonu".Więc nie tylko problem podpięcia,jak piszesz.Pozdrawiam
skoro radio we wiązce ISO posiada 2 przewody zasilania (żółty stały i czerwony stacyjka) i moją one możliwość konfiguracji podłączeń (posiadają konektory) to radio obsługuje logikę zapłonu.


Też miałem taką nadzieje,że posiada te funkcję.Ale skoro próbowałem wszystkie warianty i nic-a jest ich zalewdie 2 to jak mam to zrobić?Ponad to w instrukcji nigdzie nie wyczytałem o logice zapłonu(a pewnie producent by sie pochwali).
Jeżeli jesteś pewny że moje radio ma "logikę zapłonu" to będę wdzięczny za wskazówki.Inni sugerowali ,że może jakiś przełącznik z tyłu radia.A o konektorach o których piszesz to może by mieć możliwość podpięcia na stałe lub po stacyjce.
Pozdrawiam
Powiedz jeszcze czy wiązka zakończona złączem ISO w aucie jest oryginalna? tzn czy nie ma w niej śladów ingerencji innych osób? Niekiedy jakiś pomysłowy montażysta skrzyżuje zasilanie w kostce, bo mu tak wygodniej i wtedy jak byś nie kombinował to logiki zapłonu nie będzie.
jeśli masz miernik to sprawdź przewody w Iso samochodu, czy jest zasilanie rozłączane stacyjką, czy jest on w zgodnym miejscu z Iso radia (na czerwony kabel)
jeśli jest rozłączany + i jest we właściwym miejscu w Iso a nie zadziała logika zapłonu to ja się poddaję...
Napisałeś jeszcze w pierwszym poście że radio działa w 2 wariantach i w pierwszym radio gra tylko z kluczykiem, to po wyjęciu pamięta ustawienia i uruchamia się po włożeniu i przekręceniu kluczyka?? Opisz dokładnie ten 1 wariant..
Więc tak:Nowe auto Octavia i raczej oryginalne złącze ISO w aucie.Jeżeli radio podepne przez stacyjke, po wyjęciu kluczyka przestaje grać i trzyma ustawienia(oczywiście bez kluczyka go nie włącze). Drugi wariant to czerowny i żółty z radia razem i podłaczam do + akumulatora (pomijam stacyjke)wtedy radio gra z kluczykiem i po jego wyjęciu również.Oczywiście próbowałem zasilić żółty radia czerownym z kostki ISO, oraz czerwony radia z żółtym z ISO.Czyli wszystkie warianty (wegług mnie wykorzystałem).
Ktoś miał inny problem,ale fotki z podłączeniem są takie jak ja to podpiąłem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic552895.html
Dzięki za cierpliwość.

[ Dodano: Czw Maj 03, 2007 7:52 pm ]
Więc nie rozumiem twojego problemu.... pierwsza opcja jest właśnie LOGIKĄ ZAPŁONU... o to właśnie chodzi, żeby radio grało z włączonym kluczykiem a po wyjęciu go ze stacyjki pamięta wszystkie ustawienia i startuje w tym samym miejscu co zakończyło.
Tak więc nie wiem co chciałeś jeszcze innego osiągnąć??
Problemy jakie wystepują z logiką to takie że radio po wyjęciu kluczyka nie pamięta ustawień i wówczas stosuje się tą kabelkologię żeby właściwie podłączyć.
Do slavwek.ie:
Z tego co mi napisałeś, to chyba Ty nie rozumiesz co to jest LOGIKA ZAPŁONU(może inaczej to opisujesz).Napewno nie jest to:...o to właśnie chodzi, żeby radio grało z włączonym kluczykiem a po wyjęciu go ze stacyjki pamięta wszystkie ustawienia i startuje w tym samym miejscu co zakończyło - jak sam piszesz. Co znaczy: ...wszystkie ustawienia...?
Zwykle radia się słucha w czasie jazdy. Po skończonej podróży gdy wyłączamy zapłon i wysiadamy z samochodu wyłączamy także radio.Przy odpowiednim podłączeniu radio będzie się nam wyłączać i włączać wraz z wyłączaniem i włączaniem stacyjki w pozycję zapłon oraz jest możliwość włączenia radia także gdy kluczyka nie ma w stacyjce ale mimo to nie tracić możliwości wyłączania radia kluczykiem. To właśnie umożliwia logika zapłonu (ignition logic,logika zapłonu).A u mnie jest słuchanie radia:
1.tylko kiedy kluczyk jest w stacyjce-po jego wyjęciu nie włącze radia!
2.po wyjęciu kluczyka również gra-ale bez logiki zapłonu.Tzn. nie ma możliwości wyłączania radio poprzez wyjęcie kluczyka, i ponowne włączenie radia,gdy kluczyka już nie ma w stacyjce(a to jest właśnie logika zapłonu).
Pozdrawiam