ďťż

intruz

Witam wszystkich.

Mój pierwszy post, jeśli w jakiś sposób nie przestrzegam regulaminu forum przepraszam serdecznie

Ponad rok temu zainstalowałem sobie w samochodzie na prawdę chyba najtańszy zestaw audio. Zanim mniej więcej go opiszę przestrzegam jest to na prawdę amatorszczyzna, nie jestem audiofilem i tym samym nie oczekuję brzmienia audisona czy innych podobnych

Do rzeczy. Posiadam golfa V z oryginalnym radiem RCD-300 którego po prostu nie chcę zmieniać na jakieś markowe dlatego że całkowicie mi odpowiada a jak już mówiłem nie szukam niebiańskiego brzmienia

Oryginalny zestaw grał tragicznie, nawet ja nie mogłem tego słuchać a słuchając dość często techno, hous itp postanowiłem troszeczkę wydać na sprzęt. Celem moim było uzyskanie basu, z przodu tonów wyższych niż dotychczas, a wszystko jak najniższym kosztem

Wybrałem chyba najtańszy subwoofer na allegro: BLAUPUNKT GTB-300

A do tego 2 wzmacniacze, nie wiem jakiej to firmy ale wg. tego co wiedziałem RMS miały całkiem sporo więc się zdecydowałem (początkowo miał być jeden ale 2 mniejsze zmieściły się pod podłogę bagażnika) 2 X TAKI WZMACNIACZ Jeden zasilający głośniki przednie (o których niżej) a drugi do subwoofera.

Głośniki z przodu pozostały oryginalne, porostu ograniczony budżet i brak potrzeby sprawiły że je zostawiłem. Jest to 6 głośników. 16CM 10CM + jakiś tweeter na wysokości lusterek.

Kable też kupiłem żeby nie robić parodii już całkowicie: super komplet buszmenów z których wykorzystałem kabel zasilający oraz ten od radia do wzmacniacza.

I teraz mój problem:

Polega on na tym że nawet jeśli to radio posiada wyjście przed wzmacniaczowe to jest ono niestety nieaktywne i do niczego nie służy bo trzeba je jakos aktywować specjalnym programem od volkswagena. Kupiłem więc przetwornice która niby załatwiła problem (wiem wiem wiem, dźwięk wyjściowy z tego jest tragiczny, zniekształcony i nie wiem co jeszcze ale poprostu innego wyjścia nie było)

Problem polega na tym ze kiedy włączę światła uruchamia się podświetlenie radia, a w przednich głośnikach pojawia się dziwny dźwięk, niezależnie od głośności jest on taki sam, ciągle nie do wytrzymania. Znika tylko w 3 sytuacjach: jeśli wyłączę światła, a teraz to już raczej mało możliwe więc wykluczam. Znika też jeśli podłącze wzmacniacz zasilający głośniki przednie tylko jednym kablem sygnałowym (lewym lub prawym) oraz jeśli ustawie wzmacniacz na mono ale to trochę mija się z celem.

Widzi ktoś może w czym tkwi problem ?

Interesuję mnie także czy jeśli udało by mi sie aktywować wyjście na wzmacniacz czy prawdopodobnie zniknął by ów drażniący dźwięk ? I czy słychać by było różnicę w graniu ? Biorąc pod uwagę bardzo tani sprzęt ?

Innym moim pytaniem jest jaki efekt uzyskał bym robiąc z mojego zamkniętego subwoofera subwoofer otwarty, z tym takim wylotem powietrza ?

Czy warto zainwestować w lepszy subwoofer, głośniki z przodu albo to i to nie zmieniając wzmacniaczy ?

I ostatnie: czy wie ktoś gdzie i za ile można aktywować w radiach VW aktywować wyjścia na wzmacniacz. Możliwe jest to na pewno bo sprzedawane są wersje z kolektorami dźwięku i jakimiś "DSP"...

Wiem że mój problem jest dość nietypowy i może wymagam zbyt dużo ale z góry dziekuje za jakakolwiek pomoc w odpowiedzi na moje pytania

Serdecznie pozdrawiam

[ Dodano: Nie Cze 10, 2007 8:39 pm ]


Witam
Zasilanie wzmacniacza jest prosto z akumulatora? - bo tak powinno być
Czy kable sygnałowe do wzmacniacza od radia i potem od wzm. do głośników nie biegną w sąsiedztwie kabli zasilających wzmacniacz? - zawsze się proponuje aby szły po przeciwnych stronach samochodu (lewa/prawa strona).
Nie spełnienie tych "przykazań" jest często postrzegane jako wystąpienie wymienionego problemu.
Co do pozostałych pytań - nie wiem.
pozdrawiam
ach te fabryczne instalacje - ze tez musza producenci na tym tak oszczedzac
problem z dziwnym dzwiekiem pochodzi pewnie od tego ze swiatla wlaczajac podswietlenie radia powoduja zaklocenia. Trzeba by znalezc zasilanie z innego zrodla ktore ma tyle samo V a dziala np po wlaczeniu zaplonu - omijajac swiatla.
Pewnie zreszta radio dziala tylko gdy zaplon wlaczony ... No ja bym tu radzil zalozyc niezalezne zasilanie radia prosto z aku przez bezpiecznik - jak to juz nie raz bylo pisane.
Co do zmiany obudowy dla Blaupunkta ciezko mi jest powiedziec czy warto i jak to zagra bo producent nie podaje zbyt wielu parametrow potrzebnych do scharakteryzowania tego przetwornika - mozna tylko "przymierzyc" ale to na chybil-trafil. Takie zabawy koncza sie nie raz uszkodzeniem glosnika. Moze koledzy bardziej doswiadczeni tu pomoga.

Witam i dziękuję za odpowiedzi. Jeśli chodzi o kable to idą sobie wszystkie niestety razem (zasilanie od akumulatorra x 2, glosniki przednie, sygnał, kabel sterowania wzmacniaczami on/of. Może kiedys spróbuję odseparować.

Jeśli chodzi o zasilenie radia bezpośrednio z akumulatora to problem w VW polega na tym że radio jak i podświetlenie jest sterowane szyna CAN +- i jeśli podłącze bezpośrednio po akumulato bedzie nie świeciło (bo to trzeba wysterować CAN`em) i niestety nie będzie się włanczało i wyłanczało ze stacyjką

Jeśli chodzi o DSP to znajomy ma dość nowego passata i ma tam takie coś z różnymi ustawieniami i wzmocnieniem dzwięku, i jest to osobny sprzęt ale wkomponowany w całośc.

Jeśli chodzi o mnie to wyczytałem na internecie że w rcd 300 istnieje możliwośc dezaktywowania wzmacniacza wewnętrznego co sprawia że wyjścia na głośniki automatycznie stają się wyjściami na wzmacniacz. (Czyli tak jak do montażu orginalnego DSP VW). Będę musiał się dowiedzieć tylko jak i gdzie to aktywować

Subwofer... Nie będę go dotykał, może jakiś ktoś go kupi i kupię coś lepszego + nowe głośniki do przodu + w tylne drzwi i chyba efekt będzie słychać

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam