ďťż

intruz

Oczywiscie mam 126-tke,



RE: przygasanie sony xplode po podgłośnieniu
Oczywiscie mam 126-tke

Proszę nie pisać postu pod postem wystarczy zastosować przycisk edycji (zmiany)

Wracając do tematu przygasania rada samochodowego to należy przeprowadzić zasilanie prosto z akumulatora stosując bezpiecznik na plusie w bezpośrednio przy akumulatorze przewody 2,5mm2 lub grubsze bezpiecznik 10-15A
W 126p do akumulatora jest bardzo blisko a masę najprosciej przykręcić pod śrubę zamka klapy bagażnika.
Sony nie powinno przygasać bo jest szczególnie czułe na spadki napięć co wpływa znacznie jakość dzwięku przy większej głośności.
Przepraszam za powtorzenia. wracajac do tematu, podobno poprowadzenie zasilania prosto z akumulatora nie usiunie przygasania, moj kolega mial podobny problem poprowadzil wlasnie takie zasilanie i nic, ciagle przygasa. podobno to cos z alternatorem, tak? z góry dzieki.
Mam jeszcze pytanko o obudowy glosnikowe. w samochodach np w maluszku skrzynia basowa jest lepsza z bass-reflexem czy raczej powinna byc zamknieta? Tak samo polka tylnia zamknieta czy nie? jaka jest roznica miedzy tym a tym? Pozdroo!!!


Jeszcze jedno pytanie mam: czemu konieczny jest bezpiecznik za akumulatorem i jak go podlaczyc? wiem, ze szeregowo ale coś dokladniej.

podobno poprowadzenie zasilania prosto z akumulatora nie usiunie przygasania, moj kolega mial podobny problem poprowadzil wlasnie takie zasilanie i nic, ciagle przygasa. podobno to cos z alternatorem, tak?
Może kable za cienkie dał kolega
Już na samym akumulatorze nie powinno przygasać alternator nie ma tu nic do rzeczy, owszem radio może minimalnie przygasać wszystko zależy od jego wewnętrznej konstrukcji (na spadki napięć na ścieżkach w radiu nie mamy wpływu)


skrzynia basowa jest lepsza z bass-reflexem czy raczej powinna byc zamknieta? Tak samo polka tylnia zamknieta czy nie? jaka jest roznica miedzy tym a tym?
To czy basrefleks czy zamknięta zależy od parametrów głośnika generalnie basrefleks wymaga większej obudowy więc półka powinna byc raczej zamknięta.


Jeszcze jedno pytanie mam: czemu konieczny jest bezpiecznik za akumulatorem i jak go podlaczyc? wiem, ze szeregowo ale coś dokladniej.
Bezpiecznik przy akumulatorze jest po to by przy zwarcu kabla plusowego (grubego) do masy nie spaliło się nam auto z tych powodów bezpiecznik musi być jak najbliżej akumulatora bo odcinek przewodu między akumulatorem a bezpiecznikiem (ten w peszlu na zdjęciu) jest nie zabezpieczony
Znalazłem fotki (ze 126p ) które myśle że rozwieją resztę watpliwości


OK, wielkie dzięki. narazie to chyba wszystko, ale pewnie jeszcze znajde jakies pytania na ktore chcialbym znac odpowiedz. jeszcze raz dzieki. pozdro
Mam pytanie oczywiscie: wlasnie robie zasilanie prosto z akumulatora do radyjka. Przy radiu mam czarny przewod (-), czerwony (+) i jest jeszcze przewod (pomaranczowy) PERMANENT 12V+, co to jest za przewod i czy go podlanczac?
Z tym przewodem juz niewazne, wszystko dziala. Podlaczylem radyjko prosto do akumulatora i gra zaje....., praktycznie zero przygasania (wiadomo, jakies zawsze jest). Ale jest super, gigantyczne dzieki i polecam takie podlaczenie. pozdro