intruz
Podstawowe formy promocji
Kiedy rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny przedsiębiorca jest zmuszony do podejmowania działań promocyjnych aby wyróżnić siebie i swoją ofertę spośród innych obecnych na rynku.
Promocja to sposób komunikowania się firmy z rynkiem, będący elementem strategii marketingowej. Komunikowanie to polega na przekazywaniu na rynek (za pomocą różnorodnych środków i działań) informacji o produkcie lub firmie, kształtujących potrzeby nabywców i wpływających na popyt.
Podstawowe cele promocji to:
- kształtowanie wizerunku firmy lub/i produktu,
- zdobycie przewagi nad konkurentami,
- zachęcenie do zakupu towarów i usług w określonym miejscu lub czasie.
Instrumenty, za pomocą których firma realizuje powyższe cele składają się na tzw. promotion mix. Zaliczamy do nich:
a. Reklamę - jest to podstawowa forma komunikowania się z rynkiem, która obejmuje informowanie i przypominanie o zaletach jakościowych produktu, kreowanie wśród klientów potrzeby i chęci posiadania danego produktu, oraz kształtowanie pozytywnego wyobrażenia o firmie.
b. Promocję sprzedaży (inaczej: promocja uzupełniająca lub aktywizacja sprzedaży) - forma promocji obejmująca krótkookresowe bodźce zachęcające nabywcę do przyspieszenia decyzji zakupu lub nabywania większej ilości promowanych produktów. Podstawową zaletą tej formy promocji jest relatywnie szybkie sprzężenie zwrotne (wzrost sprzedaży).
c. Marketing bezpośredni - forma promocji oparta na interakcji, wykorzystująca jeden lub kilka rodzajów mediów, by wywołać określoną odpowiedź. Jako cztery podstawowe narzędzia marketingu bezpośredniego najczęściej wymienia się: telemarketing, listy, katalogi, połączenia elektroniczne (Internet, telewizja cyfrowa, itp.)
d. Public relations - promocyjne zapewnianie zrozumienia działalności firmy i przez to kreowanie jej pozytywnego wizerunku w otoczeniu.
e. Sprzedaż osobistą - forma promocji polegająca na prezentowaniu oferty firmy i nakłanianiu do zawarcia transakcji poprzez bezpośredni kontakt z klientem.
UWAGA: Należy pamiętać, że każda, nawet najmniejsza firma powinna starannie zaplanować swoje działania promocyjne. Należy przede wszystkim określić:
- do kogo skierowane będą nasze działania promocyjne
- za pomocą jakich narzędzi promocji będziemy się komunikować z rynkiem
- w którym momencie rozpoczniemy nasze działania.
Public Relations - co to takiego?
Zgodnie z definicją brytyjskiego Instytutu Public Relations:
"Public relations są to świadome, planowe i ciągłe wysiłki, mające na celu ustanowienie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia między daną organizacją a jej otoczeniem" (J. Crisford: Public Relations Advances, London 1974, str. 3)
W dostępnych na rynku publikacjach pojęcie Public Relations najczęściej tłumaczy się jako: zarządzanie reputacją firmy, stosunki organizacji z otoczeniem lub kreowanie prestiżu organizacji.
Cele public relations:
a) wykreowanie i utrzymanie poparcia społecznego dla organizacji,
b) tworzenie w opinii publicznej zaufania do przedsiębiorstwa (i produktu),
c) dostosowanie się organizacji do otoczenia, w którym funkcjonuje,
d) osiąganie wytyczonych celów ekonomicznych poprzez pozytywne relacje z otoczeniem.
Formy public relations:
a) media relations - współpraca z środkami masowego przekazu, która obejmuje m.in.
- zwoływanie konferencji prasowych,
- udzielanie wywiadów,
- udział ekspertów firmy w audycjach radiowych i telewizyjnych.
b) corporate identity - tworzenie tożsamości przedsiębiorstwa, eksponowanie symboli identyfikacyjnych, zapewniających pozytywne zapamiętanie i wyróżnienie na rynku. Do symboli tych zaliczamy m.in.:
- symbole firmowe (znak firmowy, logotyp, kolory),
- druki firmowe (papier firmowy, koperty, rachunki i faktury),
- ubiory firmowe (ubiory pracowników biurowych i technicznych),
- opakowania produktów (jednostkowe i zbiorcze),
- wystrój siedziby firmy i punktów sprzedaży (zewnętrzny i wewnętrzny),
- sposób obsługi klientów.
c) sponsoring:
- sponsorowanie drużyn i imprez sportowych,
- sponsorowanie imprez kulturalnych,
- sponsorowanie innego typu działalności (np. wyprawy naukowe)
d) lobbying - tworzenie odpowiednich warunków dla funkcjonowania organizacji poprzez dostarczanie odpowiednich informacji i argumentów do podmiotów odpowiedzialnych za tworzenie i interpretację przepisów prawnych.
e) wydawnictwa firmowe:
- ulotki, broszury, foldery i prospekty na temat firmy,
- magazyny i gazety zakładowe,
- sprawozdania z działalności,
- albumy i książki.
f) crisis management - zarządzanie sytuacją kryzysową (czyli niespodziewanym i niekorzystnym wydarzeniem o szerokim oddźwięku w otoczeniu firmy, np. wprowadzenie do obrotu towaru z usterką) m.in. poprzez:
- opracowanie sposobu postępowania w sytuacji kryzysowej,
- powołanie specjalnego zespołu koordynującego działania w sytuacji kryzysowej,
- przewidywanie możliwych sytuacji kryzysowych,
- utrzymywanie stałego kontaktu z mediami.
Wizerunek firmy,a jej sukces rynkowy
Menedżerowie marki i marketingu wkładają wiele energii w podejmowanie decyzji taktycznych dotyczących ustalania ceny marek, ich promocji oraz reklamy.
O wiele mniej czasu poświęcają natomiast długofalowym, strategicznym kwestiom, które decydują o przeżyciu marki, jej tożsamości i wizerunku.
W ciągu ostatnich pięciu lat wiele organizacji rozczarowało się prowadzeniem zaściankowej polityki polegającej na koncentrowaniu się tylko i wyłącznie na marce, jako wyodrębnionym elemencie. Skłoniło to w końcu menedżerów do myślenia w kontekście zarządzania kategoriami, kiedy to więcej uwagi poświęca się promowaniu szerszej idei współpracy jednostkami sprzedaży detalicznej w celu zwiększenia sprzedaży produktów danej kategorii, oraz do pracy nad całkowitym asortymentem towarów i usług. Zaowocowało to wzrostem świadomości, iż konieczne jest myślenie o całej organizacji, a nie koncentrowanie się wyłącznie na markach.
Wizerunek to termin wywodzący się z języka łacińskiego (imago) i oznacza wzór, pierwowzór, odbicie, obraz. Wizerunek oznacza to samo co image, czyli wykreowany przez daną osobę (lub na jej użytek przez innych) obraz własnej osobowości. To także wypracowane (często przez specjalistów w tym zakresie) publiczne oblicze osoby lub organizacji, które przedstawia je w korzystnym świetle i służy zdobywaniu społecznej akceptacji dla jej działalności, a tym samym pozyskiwaniu coraz większych rzesz sympatyków klientów i in. Wizerunek firmy to nasze subiektywne o niej wyobrażenie.
Obok pojęcia wizerunek firmy pojawia się równolegle inny termin, a mianowicie jej osobowość. Osobowość oznacza, że jednostka posiada pewne cechy charakterologiczne (np. rozsądek, zrównoważenie, przychylne lub negatywne nastawienie do innowacji i in.). Wykorzystywanie pojęcia osobowości dla budowania obrazów firm wynika z przekonania, że – podobnie jak ludzie – ujawniają one „cechy charakteru”, których konsekwencją jest skłonność do określonych reakcji. Personifikacja sprzyja zatem bardziej wyrazistemu postrzeganiu organizacji.
CO KSZTAŁTUJE WIZERUNEK FIRMY?
Atrybuty przedsiębiorstwa oddziaływujące na interesariuszy, a zwłaszcza na nabywców, to jego cechy funkcjonalne i emocjonalne. Do pierwszych należą przykładowo zasoby kapitałowe, technologie, kanały dystrybucji, lokalizacja. Do drugich – wytwarzana atmosfera, możliwość kreacji osobowości klienta, stwarzanie okazji potwierdzenia statusu społecznego nabywcy, szansa wykonywania interesującej pracy, zaufanie i in. Proporcje znaczenia obu grup komponentów zależą od interesów podmiotów, do których tożsamość jest adresowana. Wielką rolę spełniają tu cechy rynków. Znaczenie wartości emocjonalnych jest bowiem zasadniczo odmienne w przypadku elektrowni czy cementowni, niż luksusowych hoteli czy producentów ekskluzywnej odzieży.
TOŻSAMOŚĆ TWORZY WIZERUNEK
O ile tożsamość jest pewnym zespołem atrybutów, które przedsiębiorstwo przekazuje otoczeniu, a zwłaszcza konsumentom, to wizerunek stanowi w tymże otoczeniu ich realną projekcję. Inaczej mówiąc, tożsamość „produkując” wizerunek, pozycjonuje ją w świadomości otoczenia. W konsekwencji każde przedsiębiorstwo, niezależnie do tego czy chce, czy nie chce ma pewien wizerunek w otoczeniu, ponieważ nawet brak wizerunku jest także jakimś wizerunkiem. Wizerunek nie może być też statyczny ani trwały, ponieważ ulega zmianom w miarę jak zmienia się sama firma i zmieniają się jej „obserwatorzy”.
CO ŹLE WPŁYWA NA WIZERUNEK?
Destruktywne oddziaływanie na wizerunek firmy wywiera niedotrzymywanie obietnic. Deklaratywne a nierealne zobowiązania dotyczą najczęściej szeroko pojętego produktu. Mogą się odnieść równie dobrze do właściwości żywności, maszyn jak i kredytów czy polis ubezpieczeniowych. Wiele niepożądanych opinii powstaje także w trakcie obsługi klienta, a więc negocjacji, sprzedaży, załatwiania reklamacji i in. Wszelkie objawy rozmijania się zobowiązań firmy z rzeczywistością ze szczególną siłą korygują wizerunek, gdy wynikają z osobistych doświadczeń nabywców i ich bliskich lub doświadczeń liderów opinii społecznej.
WIZERUNEK A PRZEWAGA KONKURENCYJNA
Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa i jego pozycja w świadomości społecznej nie muszą się zbiegać ani wynikać z tych samych przyczyn. Przewaga konkurencyjna to siła firmy, podczas gdy pozycja to sposób jej postrzegania. Przewaga konkurencyjna może między innymi wynikać np. z niskich kosztów, co nie musi przyczyniać się do wysokiego notowania przez nabywców.
WIZERUNEK A KSZTAŁTOWANIE LOJALNOŚCI WŚRÓD KLIENTÓW
Konsekwencją strategii komunikowania się z otoczeniem powinno być wykształcenie wśród klientów postaw lojalności wobec firmy. Działanie przedsiębiorstwa ukierunkowane na kształtowanie lepszego oraz bardziej wyrazistego własnego wizerunku na rynku ma na celu zbliżenie się do nabywców wytwarzanego lub sprzedawanego towaru, skutkiem czego klienci nabierają większego przekonania do nabywanego produktu.
WPŁYW KONKURENCJI NA WIZERUNEK
Wielorakie bywają skutki oddziaływania konkurencji. Istotne zagrożenie stwarzają już same strategie imitacyjne. Wizerunek firmy jest rozmywany nie tylko, gdy naśladują ją inni. Firma traci też cechę oryginalności, gdy sama upodabnia się do rywali i staje się jedną- z wielu podobnych. Zagrożenia ze strony konkurentów nigdy nie są w pełni przewidywalne. Stale trzeba się liczyć z konkurentem, który lepszym produktem, ceną czy dystrybucją może zagrozić rywalowi i pogorszyć jego wizerunek. Dla przeciwdziałania tym zagrożeniom niezbędne mogą się okazać decyzje podejmowane na tym samym polu (np. podwyższanie jakości produktu, wprowadzanie nowych produktów, bardziej atrakcyjnych cen itp.) lub generalne repozycjonowanie firmy, polegające na zmianie swojego miejsca w świadomości odbiorców. Celem powinna być wówczas zmiana wyznacznika konkurencyjnej przewagi poprzez stworzenie dla niej nowego pola.
WIZERUNEK FIRMY A AUTOWIZERUNEK KONSUMENTA
„Różne marki pozwalają ludziom na ekspresję tego jacy są, czego pragną, jakimi chcą być i w jaki sposób pragnęliby być widziani przez swoje otocznie”. Dlatego przy korzystaniu z większości ofert, wielkie znaczenie mają rządzące nabywca procesy psychologiczne. Ogromna część zakupów jest przejawem wyrażania się osobowości klienta. To, czego konsument sobie życzy i co kupuje, stanowi spełnienie jego wyobrażeń. Jak z tego wynika, biznes musi myśleć i działać w myśl zasady „miej to, co chcesz”.
Współczesne społeczeństwa uruchamiają liczne mechanizmy unifikacyjne. Jest pewnym paradoksem, że im bardziej ludzie staja się do siebie podobni, tym bardziej wzmaga się potrzeba potwierdzenia indywidualności, jej znaczenia i zasygnalizowania. Kupujemy wyroby i usługi określonych firm aby się unifikować i/lub aby się wyróżnić. Stawia to przed polityką wizerunku zadanie skojarzenia przedsiębiorstwa z potrzebami i wyobrażeniami, jakie mają o sobie aktualni i potencjalni klienci.
KORZYŚCI Z POSIADANIA DOBREGO WIZERUNKU FIRMY
Problemem przed którym systematycznie staje wiele firm i potencjalnych przedsiębiorców, jest decyzja o wejściu na nowy rynek. Ocena realności i opłacalności zamierzonego przedsięwzięcia wymaga analizy konkurencji w branży. Bariery wejścia na rynki, gdzie już dominują firmy o silnych wizerunkach są trudne do sforsowania. Popytową stronę rynku tworzą w większości klienci lojalni wobec dostawców dotychczasowych. Walka o ich przeciągnięcie na stronę nowego dostawcy wymaga oferty dostarczającej wyraźnie nowych, wyróżniających się wartości, czasu oraz dużych nakładów finansowych. Jeżeli nowo wstępująca na rynek firma jest „dostawca bez twarzy” lub naśladowcą, potęga wizerunku już obecnych na rynku wykluczy jej sukces.
Korzyściami posiadania dobrego wizerunku są:
-Wizerunek, który precyzyjnie pozycjonuje przedsiębiorstwo w umysłach docelowej
publiczności jest znaczącym źródłem przewagi konkurencyjnej. Pozycjonowanie poprzez wizerunek jest łatwiejsze, gdy przedsiębiorstwo wyróżnia się wyraźną specjalizacją produkcyjna czy usługową i trudniejsze – przy różnorodności oferowanych produktów oraz obsługiwanych sektorów.
-Silny wizerunek firmy pozwala na prowadzenie ofensywnej polityki sprzedaży i
uzyskanie wysokich zysków. Nabywcy chętniej kupują produkty renomowanych przedsiębiorstw i gotowi są niejednokrotnie zapłacić za nie duże pieniądze.
-Firmy wyróżniające się mocnym image łatwiej wprowadzają na rynek nowe produkty.
Wizerunek tworzy swoistą gwarancję jakości („produkt firmy X, nawet gdy nic o nim nie wiem, nie może być zły”). Nowe wyroby są często przedłużeniem dotychczasowych linii produktów i korzystają z promocji i ochrony zbiorowej, firmowej marki, spełniającej rolę wspólnego parasola (umbrella brand). Promocja nowych produktów jest relatywnie tańsza, jeśli wizerunek firmowej marki został ukształtowany już wcześniej.
-Reputacja firmy pozwala zmniejszyć koszty działalności. Dostawcy, banki,
dystrybutorzy skłonni są obniżyć swoje ceny dla renomowanych odbiorców, ponieważ kooperacja z nimi jest bardziej stabilna, a także dlatego, iż taka współpraca poprawia własna reputację.
-Dobry image zapewnia relatywnie większą stabilność działania i mniejsze ryzyko.
„Podczas recesji gospodarczej firmy o najlepszej reputacji w najmniejszym stopniu odczuwają wahania popytu z racji wysokiej lojalności nabywców”. „Reputacja zmniejsza także ryzyko i ewentualne koszty kryzysów”.
:) ładne... dzieki
Ale dlacego akurat w dziale "dotacje" ?
heee nie wiem.
Możesz przenieść ;) coś mi się musiało pokićkać
a juz wiem ;) Bo budowanie nowej formy ( opis działu ) ;)
Dodaję 2 prace dotyczące koncepcji marketingu mix
A co sądzicie o budowaniu wizerunku firmy przy pomocy internetu ??
Dlaczego w powyższych wypowiedziach nie wspomniano o promocji przy pomocy źródeł ICT ??
Kilka tematów :
Korzyści z zastosowania e-makretingu w firmie
E-PR - Internet w służbie Public Relations
Trendy Rynkowe
Technologie informacyjne dopiero od niedawna stały się potężnym rynkiem dla handlu, ale co najważniejsze dla reklamy. Działania promocyjne w internecie muszą być prowadzone przede wszystkim przez firmy działające przede wszystkim w internecie. Ale to też nie prawda, bo teraz każda firma czy DG musi mieć przynajmniej swoją wizytówkę w internecie, żeby przynajmniej po wyszukaniu nazwy firmy, można było zdobyć przynajmniej dane kontaktowe.
Rynek reklam w internecie będzie rósł i zyskiwał na znaczeniu tym więcej im więcej ludzi oraz im więcej czasu będzie spędzało przed komputerem w internecie.
Własnie, dlatego uważam im szybciej firma zacznie się promowac tym lepiej na tym wyjdzie, a poniesie mniejsze koszta.
Znająć życie już nie długo usługi pozycjonerów, webmasterów i innych "majsterkowiczów" pójdą znacznie w górę, chociasz i tak już są cenowo dość wysokie ( prosta stronka 300-500zł :| ).
Dlatego zachęcam do tworzenia stron przynajmiej przedstawiających wizerunek firmy, oraz jej specyfikację materiałową!!
Ja tam jestem zdania ze firma - jej wizerunek zalezy najbardziej od jakosci jej uslug.
Przynajmniej w miescie takim jak moje :S
To oczywiste, teraz usługi i produkty skierowane są na potrzeby klienta, a co za tym idzie ich jakość musi sprostać ich oczekiwaniom.
Tutaj raczej zastanawialiśmy sie nad rolą i znaczeniu promocji w internecie (ogólnie całego e-marketingu) na całym rynku reklamy. Już i tak zostało powiedziane. Obecnie firma musi mieć chodziarz wizytówkę w Internecie.
Calkowicie popieram stwierdzenie o jakości uslug. Jezeli firma wykonuje wszystko solidnie, to jest polecana przez klientów, a to jest przeciez najlepsza forma reklamy.
otóż to. Ale jak wiadomo, nie jedyna forma reklamy :)
hehe sposób na babcie w przydrożnmym sklepiu na rogu :P No zawsze coś :) Hmm nie zawsze to skutkuje na wielką skale, też jest to zależne od rodzaju asortymentu firmy, itp.
Ja przynajmiej nie wyobrażam sobie np. prowadzić firmę logistyczną i jako startegie marketingową obrać np. " pozyskiwanie klienta, przy pomocy klienta ".
Jasne, że jakość usług, czy też towaru ma wielkie znaczenie co do nowych klientów, jednak nie na tym się to wszystko konczy :(
Teraz to nawet najlepszy produkt, czy usługa najlepszej jakości praktycznie nic nie pomoże bez marketingu. Teraz sprzedaje się wizerunek, markę, styl życia, a sam produkt już nie jest tak istotny. Czasy sie zmieniły i jeżeli chce się działać na szeroką skalę to faktycznie samo polecanie klientów przez klientów nie wystarczy (to dobre dla stomatologa, lub faktycznie w warzywniaku).
ok, po prostu na razie patrzę w innych kategoriach, chyba wlasnie z punktu widzenia takiego stomatologa. Narazie rozglądam się i szukam ciekawych pomyslów. Generalnie interesują mnie różne formy dzialalności i sposób ich promocji. Nie chodzi tylko o gigantyczne kampanie reklamowe, jak najdroższa tego roku kampania Playa, ale też o marketing wirusowy i szeptany. W Krakowie dziala np sklep ze sprzętem komputerowym, który do tej pory nie byl nigdzie reklamowany, polecali go sobie tylko klienci, prosperowal bardzo dobrze. Niedawno dopiero zauważylem, że rozwijają swoją dzialalność i inwestują pieniądze w reklamę. Do tej pory opierali się tylko na marketingu szeptanym i caly czas sie rozwijali.
Chodzi mi o to, że na różnych etapach prowadzenia biznesu trzeba szukać różnych form reklamy, zaczynając od tych najtańszych, a na kampaniach ogólnopolskich (czego wszystkim życzę) kończąc
Oczywiście zgadzam się, że dla kreowania wizerunku firmy ważne jest dbanie o najwyższą jakość oferowanych przez nią produktów. O atrakcyjności tych produktów dla konsumenta decyduje poza jakością również przede wszystkim cena, co pokazują wszystkie badania dotyczące tego tematu.
Co jednak sądzą Państwo o wpływie na wizerunek firmy oraz produktu, komunikowanie ich polskiego pochodzenia? Pytam jako przedstawiciel fundacji, która zajmuje się właśnie promowaniem polskich produktów i zachęcaniem do ich częstszego wybierania, co określane jest jako konsumencki etnocentryzm.
Zachęcamy do tego także polskie firmy, co w ich przypadku mogłoby się przejawiać np. w preferencyjnym traktowaniu pochodzących z naszego kraju dostawców czy kooperantów. Co Państwo sądzą o tego typu działaniach?
Jest to bardzo słuszne i odpowiedzialne społecznie zachowanie jeżeli chodzi o wpływ organizacji na otoczenie. W Polsce jednak wpływ na wizerunek ma to różny, w zależności od produktu, czy usługi. Nadal wpływ ma stereotypowe myślenie (nie do końca nieuzasadnione), że "zachodnie" produkty są lepsze niż Polskie. I tu się zgadzam w przypadku win, biżuterii oraz większości produktów i usług luksusowych. O ile do polskich produktów spożywczych nie trzeba raczej nikogo przekonywać (oprócz ryb i produktów orientalnych, cytrusów), o tyle z dobrami codziennego użytku jest różnie. W sytuacji gdzie większość produktów jest produkowana w chinach przestaje mieć znaczenie czy producent jest z Polski czy innego kraju.
Swoją drogą, mogę się mylić, ale Unia Europejska w pewnym stopniu ogranicza konsumencki etnocentryzm, chcąc promować produkty made in UE.
Problemem jest właśnie to stereotypowe myślenie dotyczące polskich produktów, co wynika z doświadczeń 50. lat prl-u, gdzie wszystko co polskie było siermiężne, a to co zachodnie automatycznie lepsze. Niestety w dużej mierze takie myślenie funkcjonuje do dziś.
Tymczasem w ostatnich kilkunastu latach bardzo wiele się zmieniło, polskie firmy rozwijają się, oferują coraz lepszej jakości produkty, coraz częściej pojawiają się z nimi na zagranicznych rynkach. Obecnie nie jest też tak, że tylko polskie produkty spożywcze są dobrej jakości.
Oczywiście instynktownie wyczuwamy, że polska żywność jest lepsza, tymczasem jest coraz więcej innych branż, w których możemy pochwalić się polskimi wyrobami. Są to często nawet dobra z najwyższej półki jak luksusowe jachty. Problemem jest to, że nie wszyscy zdają sobie sprawę, że są to polskie firmy, dlatego, że nie zawsze chcą one być tak utożsamiane. Dzieje się tak ponieważ z polskością nadal utożsamiana jest słaba jakość.
I tu jest właśnie pole do działania, aby zmieniać tą mentalność, pokazując, że to co polskie może być faktycznie dobre. Niekoniecznie najlepsze, choć często tak, ale przede wszystkim nie gorsze niż to co pochodzi z Zachodu.
Zgadzam się. Jest to dobra inicjatywa. Dalej jednak uważam, że daleko nam do USA gdzie produkty dzielą się na AMERYKAŃSKIE i FOREIGN. Gdzie posiadanie niemieckiego auta traktowane było jeszcze do niedawna jako nietakt, albo innego nieamerykańskiego produktu jako bezguście.
W Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia pod tym względem. I to nie tylko z punktu widzenia konsumenta, ale i producenta i pracowników. Znamy wiele, przykładów gdzie produkty dla rodzimego klienta, są dużo gorszej jakości niż te na eksport. Również polscy pracownicy inaczej pracują dla zagranicznych korporacji (gdzie istnieje realna szansa awansu i podwyżki) niż u rodzimych pracodawców.
Wszystko to, to układ zamknięty i uświadamianie tego ludziom, Polakom jest bardzo słuszne. Żeby mięli świadomość, jak podjęte decyzje wpłyną na ich kraj, gospodarkę w której żyją, a w konsekwencji na swoją przyszłość.
Swoją drogą procesy globalizacyjne, a zwłaszcza kolejne etapy integracji gospodarczej w UE rozmyją te zależności, jednak znów nie do końca i długo jeszcze będziemy musieli na to czekać.
-
Tematy
- intruz
- Biuro dla Firmy w Warszawie już od 99zł Obsługa Sekretarska
- Co sądzicie o wzmacniacz firmy BLAUPUNKT ?? PISZCIE!
- Zalety i wady prowadzenia własnej firmy
- Projekty graficzne ? Czyje twórcy czy firmy ?
- koszt uzyskania przychodów (...) i wartość firmy
- pomoc w doborze firmy głośników
- Ile trwa założenie firmy?
- biuro dla firmy za 100 zł
- Darmowa reklama Twojej firmy w Internecie!
- Reklama firmy przed jej zarejestrowaniem