ďťż

intruz

Witam

Mam zamiar otworzyć firmę sprzedającą w hurcie i detalu (również przez
internet[wysyłkowo]) jak również zaopatrywać lokalne sklepy głównie w odzież
outlet i markowe firmy kupowane w Niemczech i Anglii

Chcę się też zająć pod jednym "szyldem" firmy :
komputerami(usługi,serwis,sprzedaż), usługi poligraficzne (wizytówki, ulotki,
itp.) sprzedażą wielobranżową (odzież, obuwie, wyroby skórzane, zabawki,
perfumy, agd, rtv ...)

Bardzo rozległe dziedziny

1. Czy w ogóle można mieć tak rozległe PKD ? we wpisie do ewidencji i regonie ?

2. Co jest potrzebne żeby można było prowadzić sprzedaż towarów z Niemiec i
Anglii jakieś pozwolenia ?

3. Co trzeba zrobić jeżeli kupując towary na F-Vat , F-Vat są wystawione w
Euro albo Funtach ? Sprzedaż będzie prowadzona przy użyciu programu Subiekt GT
i drukarki fiskalnej.

4. Czy trzeba ? Jak trzeba to jakie są stawki opłacenia cła na te towary ?

5. Chciałbym pod swoim logo firmy na szyldzie wstawić loga sprzedawanych marek
(np. Adidas, Nike, Puma, BIGSTAR, Mustang, LEE itp), czy potrzebne są jakieś
pozwolenia ? Czy są za to jakieś opłaty ?

6. O co chodzi z tymi zaświadczeniami o autentyczności produktów (nie wiem jak
to się dokładnie nazywa) ? Czy to jest potrzebne ? Czy wystarczy dowód zakupu
czyli F-Vat na te towary ?

7. Czy faktury w językach Niemieckim i Angielskim trzeba przetłumaczyć na Polski ?

8. Co jest potrzebne i gdzie to dostać jeżeli chcę handlować np. spodniami
BIGSTAR, Mustang albo LEE ? czy potrzebne jest jakieś pozwolenie od tych firm
na handel ich towarem ?

9. Firmę chcę prowadzić w domu (wydzielone jedno pomieszczenie), właścicielami są
rodzice Czy wystarczy umowa użyczenia ? I jak to się ma z rozliczeniami w US ?

Oki to na razie wpisałem co pamiętałem jak mi się jakieś pytanie przypomni to
napiszę

Z GÓRY DZIĘKI ZA ODP
I poświęcony czas
Pozdrawiam


Witam

Ad. 1. - nie ma żadnych ograniczeń
Ad. 2. - pozwolenia, tak jak w Polsce (broń, leki itp.), bardziej skomplikowane są sprawy zwrotu VATu płaconego w tych krajach.
Ad. 3. - nie powiem, nie wiem.
Ad. 4. - ceł nie ma, bo to UE.
Ad. 5. - owszem należy się pytać o zgodę przy wykorzystaniu (chociaż mai przedsiębiorcy tego raczej nie robią), opłat raczej nie będzie. Jeżeli są to specjalnie dołączone materiały promocyjne zawierające loga, to raczej nie ma potrzeby.
Ad. 6. - nie wiem....
Ad. 7. - nie wiem
Ad. 8. - nie wiem
Ad. 9. - umowa użyczenia i... nie wiem czy nie zwiększają się jakoś podatki w czynszu (pomieszczenia usługowe mają wyższy czynsz) należy to sprawdzić
Twardes dzięki wielkie za odp

a co do tego:

mam nadzieje ze pomogłem

PS. :) moje przeoczenie...


A ja podam stronę, gdzie wszelkie kroki przy zakładaniu działalności gospodarczej są dokładnie opisane.

www.jak-otworzyc-firme.cba.pl

Mam nadzieję, że pomogę, pozdrawiam;)