ďťż

intruz

A-klasowe Gienki czyli SA30 i SA50 z IIserii:

SA30-2x15rms
SA50-2x25rms

[ Dodano: Nie Gru 07, 2008 8:19 pm ]


Audio System ADS 9002

Dostępność: dość rzadko spotykany wzmak, można dostać jedynie używki. Wzmacniacz w bardzo dobrym stanie warty jest jakieś 200-250 zł.

Wybrane dane techniczne i wyposażenie:
Moc RMS (14,4V / THD = 0,08%)
- 2x90 W @ 4 Ω
- 2x120W @ 2 Ω
- 1x240W @ 4 Ω
- Współczynnik tłumienia >200 @ 4 Ω
Regulacja czułości wejścia 0,2V - 2,6V
Filtr dolnoprzepustowy 80 Hz (-3dB) 12 dB/ okt.

Kilka fotek:









Wykonanie:
Dość mały klocek, waży ok 1,5 kg, więc niedużo. Wszystkie zaciski połączeniowe wykonane są solidnie. Radiator dobrze oddaje ciepło, wzmacniacz nawet przy dłuższym graniu nie grzeje się zbyt mocno.
Ciekawostką jest fakt, że wzmacniacz nie posiada bezpiecznika. Trzeba więc zamontować odpowiedni bezpiecznik na kablu zasilającym żeby uchronić wzmak przed ewentualnymi uszkodzeniami.

Brzmienie:
Wzmacniacz nadaje się najlepiej do zasilania niewymagającego subwoofera, u mnie napędzał różne subwoofery, m.in DLS'y W310B i W312B czy Earthquake DB-12.
Dobrze radzi sobie z małymi głośnikami 8, 10 cali czy ''lekkimi'' 12-calówkami. Z większymi subwooferami nie radzi sobie najlepiej.
Nadaje się również do zasilania przyzwoitego zestawu głośników typu Hertz DSK czy Powerbass S-6C, dobrze napędzi również zestawy wymagające dużej mocy.
Jego brzmienie można określić jako ciepłe, dużo basu, stonowane średnie tony i nieco ''przymulone'' wysokie, przez co będzie się dobrze komponował z tweeterami mającymi tendencję do ''ostrzenia'' góry, jak tanie modele Sinuslive, MB Quarta czy Hertza.
Magnat RX 44

Moc przy 4Ohm RMS : 4 x 125W /2 x 325W
Moc przy 2Ohm RMS : 4 x 160W
Pasmo przenoszenia: 5 Hz -50 000 Hz (-3dB)
Impedancja: 2 - 8 Ohm
THD: < 0,05% (1kHz)
Rezystancja wejść: 20 kOhm
Czułość wejściowa: (RCA) 0,4V - 4V
Stosunek szum / sygnał: > 100 dB
Filtr Low Pass: 40 - 300Hz, 12dB/Oktawę
Filtr Hight Pass: 40 - 300Hz, 12dB/Oktawę
Filtr subsoniczny: 15Hz, 12dB/Oktawę (tylko kanał 3 i 4 )
Bass Boost (podbicie basu): 0 - 15dB / 45Hz
Bezpieczniki:2 x 40A
Wymiary :350 x50 x 261mm
Waga: 5 kg

Podana moc niewiele zawyżona, kompletnie nie nadaje się do napędzania przodu, z racji braku kontroli nad przetwornikami, należy do tych wzmaków , które po prostu "nie grają".
Nadaje się do pompowania 2 subwooferów o mocy koło 250-300W każdy




[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 3:14 pm ]
AUDISON LR3091XR

Stary wzmak, z lat 90-tych ubiegłego stulecia, poprzednik aktualnej serii LRx.
Warty jest jakieś 300-400zł











Wzmak dobrze wykonany, solidne zaciski połączeniowe z pozłacanymi śrubkami. Sprzęt jest malutki i lekki, łatwo jest go schować gdzieś w bagażniku..:)

Bardzo dobry jakościowo, jest stworzony do napędzania jakościowego suba 8 lub 10-cali o niewielkim zapotrzebowaniu na moc, z większymi głośnikami raczej sobie nie poradzi.

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 7:41 pm ]


Alpine 3540
2 x 30W @ 4 ohms (0.08% THD)
2 x 40W @ 2 ohms (0.8% THD)
1 x 80W @ 4 ohms bridged (0.8% THD)
Fuse: 15A

Maleńka, idealna pod tweeterki, podana moc jest przy 12 V a nie przy 13,8 jak w większości podają, gra neutralnie bez podbić
ale niestety rzadko kto ma do niej oryginalne kostki, ja musiałem dorobić
warta koło 100 zł





[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 9:33 pm ]
SONY XM-3520

Stary wzmacniacz z tzw. ''złotej serii'' japońskiego producenta. W pełni sprawny egzemplarz jest warty ok 150 - 200zł.

Moc RMS (12V / THD=0,08%)
2x35W Ω 4Ω
1x70W @ 4Ω







Klocek ten waży dość dużo jak na tak małe wymiary. To wynika głównie z bardzo masywnego radiatora, który bardzo dobrze odprowadza ciepło.
Ta seria wzmacniaczy słynie z bardzo neutralnego brzmienia. Nie inaczej jest także w przypadku tego modelu. Ten wzmacniacz idealnie nadaje się do napędu dobrych tweeterów lub nie wymagających dużej mocy zestawów dwudrożnych.
Axton C109

Monoblok stabilny przy 4 i 2ohm. Wzmacniacz stworzony pod subwoofer. Ważnym atutem jest tutaj wysoki Damping Factor < 250 ... co przekłada się na bardzo dobrą kontrolę nad subwooferem.

Moc RMS:
350 W x 1 @ 4 ohms
420 W x 1 @ 2 ohms











Wzmacniacz dosyć dobry jakościowo, dobra budżetówka. Wart ok. 300-400zł. Posiada wbudowany filtr LPF (30 - 300 Hz) oraz SUBSONIC (10 - 60 Hz). Model ten niczym (oprócz wyglądu) nie różni się od nowszego Axton'a A1350. U mnie pracuje pod INFINITY REF 1260W i śmiało sobie z nim radzi, nawet przy szybkich nutach (są też posłuchy, że jest to muł- ale mówią to zapewne Ci, którzy go nie słyszeli.
Carpower HPB-502
2x50Wrms @ 4Ohm
2x80Wrms @ 2Ohm
1x150Wrms @ 4Ohm
Frequency Response: 20–20000Hz
Channel Separation:65dB
S/N Ratio: 85dB
THD: < 0,2%
Fuse: 20A
Dimensions: 260x63x165mm
Weight: 2,2kg

Chodził przez całe życie (ok 2lat) na głośniku zapiętym w dwa ohm



Rockford Fosgate 401S
Output Power at 14.4V:
2 x 100 Watts 4Ohm
2 x 200 Watts 2Ohm
1 x 400 Watts 4Ohm
S/N Ratio: >100dBA
Freq. Response: 20Hz - 20kHz (±0.5dB)
Bandwidth: 20Hz - 200kHz (±3dB)
Damping Factor: >200 (4 ohms)
Fuse: External 40A
IM Distortion (IHF) <0.05%
Dimensions: 2.38" (6.05cm) x 9.85" (25.02cm) x 11.07" (28.12cm)



Rockford Fosgate X500.2
2 x 125W @ 4 ohms (14.4V)
2 x 250W @ 2 ohms (14.4V)
1 x 500W @ 4 ohms bridged (14.4V)
Fuse: External 50A
Freq. Response: 20Hz - 20kHz (±0.5dB)
Bandwidth: 20Hz - 200kHz (±3dB)
Damping Factor: >200 (4 ohms)
IM Distortion (IHF) <0.05%
Dimensions: 2.38" (6.05cm) x 9.85" (25.02cm) x 12.07" (30.66cm)



Phase Linear 1.2s kW
1.2skW Nominal Power RMS into 4 ohms @ 13.8 V: 4 x 150 W
1.2skW Nominal Power RMS into 2 ohms @ 13.8 V: 4 x 300 W
1.2skW Nominal Power RMS into 1 ohm @ 13.8 V: 4 x 400 W
1.2skW Nominal Power RMS into 4 ohms Bridged @ 13.8 V: 2 x 600 W
Sama końcówka mocy. Działa tylko dzięki oddzielnej przetwornicy 4.8kW. Ogólnie fajny komplet. Używam go cały czas i myślę że prędko się z nim nie rozstanę. Pod woofer jest wyśmienity.



Denon DCA-3400
Ponoć klasa A
4x14W 4ohm
Więcej danych niestety brak. Może znajdzie się kiedyś jakiś dobry człowiek który będzie wiedział więcej o tym piecu. Prawie najwyższy model producenta.





Soundstream MC120
Prawdziwy rodzynek. Praktycznie informacji o nim nie ma. Również w Soundstream`ie. Pomimo jak się domyślam małej mocy po lekturze innych modeli z tej serii grał bardzo dobrze zarówno z tweeterem jak i mocnym wooferem. Mały zgrabny...





Helix H500 Esprit
4 x 40W + 1 x 140W @ 4 ohms (12V)
4 x 60W + 1 x 170W @ 4 ohms (13.8V)
4 x 80W + 1 x 250W @ 2 ohms (13.8V)
Fuse: 2 x 30A
Współczynnik tłumienia: >300
Bardzo fajny dźwięczny wzmacniacz. Bardzo urzekł mnie tym jak grał. Jeszcze do niego wrócę


PPI 2050AM
2 x 50W RMS @ 4 ohms
2 x 100W RMS @ 2 ohms
1 x 200W RMS @ 4 ohms bridged
Prosta konstrukcja grająca czysto i spokojnie. Zdecydowanie nie dla mnie.


ALPINE MRV-T 420

Najnowszemu wzmacniaczowi serii V12 nie można odmówić stylistycznego gustu. Wyjątkowo atrakcyjne wzornictwo łączące w sobie głęboką czerń stalowej obudowy oraz elementy dodatkowe z polerowanego aluminium wyglądają nad wyraz elegancko. Dwie boczne osłony (aluminiowa oraz czarna) służą do ukrycia terminali przyłączeniowych oraz śrub montażowych po zainstalowaniu urządzenia w samochodzie. Pod odchylanym górnym panelem znajdują się regulatory modułów filtrujących, potencjometr czułości wejściowej oraz układ podbicia basów Bass EQ pozwalający na podniesienie częstotliwości środkowej 35 Hz nawet o 14 dB (wynik pomiarów). Dwa niezależne filtry HP oraz LP są regulowane w sposób prawie płynny (bardzo drobno wyskalowane skokowe potencjometry) oraz pozwalają na zoptymalizowanie pasma przetwarzania zasilanych głośników w zakresie od 15 do 400 Hz (HP) oraz od 30 do 400 Hz (LP). Niespodzianką jest możliwość jednoczesnego użycia obu filtrów, co pozwala na uzyskanie działania pasmowo-przepustowego w obrębie od 15 do 400 Hz. W przypadku użycia subwoofera bez trudu możemy zrealizować funkcję subsonicznego odcięcia. Dziwi fakt, że producent nie podał tej dość ważnej informacji ani w instrukcji obsługi wzmacniacza, ani w katalogu produktów. Bardzo praktycznie rozwiązane zostały zaciski przyłączy prądowych, które pozwalają na podpięcie zarówno typowych widełek, jak i gołych końcówek przewodów. Można to wykorzystać dla włączenia w linię zasilania dodatkowego kondensatora buforowego. Wrażenia brzmieniowe prezentowane przez wzmacniacz Alpine wykazują się dość dobrą równowagą tonalną dla całego zakresu pasma. Dźwięk jest mocny, czasami lekko wyostrzony, jednak brak w nim efektu wyraźnie słabszej reprodukcji dla różnych podzakresów. Wrażenia stereofoniczne i przestrzenne są poprawne. Dźwięk odrywa się od głośników, a pozorne źródła dają się lokalizować na szerokiej i dość płytkiej scenie. Dobra makrodynamika oraz średnie oddanie mikrodetali. Reprodukcja basu wykazuje na łatwość w oddawaniu dużych jego nadwyżek, natomiast tempo wygaszania impulsów stoi sna przeciętnym poziomie. Prezentacja barwy tonów najniższych umiejętnie zarysowana. Brzmienie dużej części instrumentów operujących w tym paśmie jest dość dobrze rozróżnialne. W sumie, wzmacniacz swobodnie radzący sobie w każdym zastosowaniu, co predysponuje go do zaszeregowania jako urządzenie uniwersalne.

Charakterystyka przenoszenia wzmacniacza Alpine wygląda bardzo dobrze. Minimalne odchyłki od wzorca, występujące na krańcach częstotliwości, wynoszą odpowiednio -0,13 dB dla 20 Hz oraz -0,14 dB dla 20 kHz. Urządzenie to charakteryzuje się wyjątkowo niskim poziomem zniekształceń THD. Minimum przypadające na moc 22 W wynosi zaledwie 0,0046%. Gwałtowny wzrost zniekształceń występuje dopiero przy mocy powyżej 125 W, a graniczną wartość pomiarową 1% uzyskujemy przy 131 W. Współczynnik tłumienia, choć nie osiąga dużych wartości, jest równo rozłożony w paśmie przenoszenia. Wartości te wynoszą odpowiednio: 166 dla 100 Hz oraz 160 dla 10 kHz. Jeśli chodzi o wartości uzyskiwanych mocy to przedstawiają się one następująco.
Dla standardowej rezystancji 4 Omów uzyskujemy moc równą 2x123 W. Zmieniając wartość obciążenia do 2 Omów, urządzenie wykazuje umiarkowany przyrost do wartości 2x192 W. Układ mostkowy dla obciążenia 4 Omów dostarcza do głośnika 377 W. Czułość wejściowa zawiera się w szerokim przedziale napięć. Minimum to 5 V, a maksimum wynosi 250 mV. Dobry odstęp sygnału od szumu SN>94 dB należy zapisać na plus dla tego wzmacniacza.

Specyfikacja:
MOC RMS (13,6V / 1% THD)
4Om______________________2x123 W
2Om______________________2x192 W
Mostek 4 Om_______________1x372 W
SN_______________________>94 dB
Tłumienie
100 Hz____________________166
10 kHz____________________160
Czułość wejściowa___________250 mV - 5 V
Dystrybucja________________Horn Distribution
Cena_____________________1799 zł

AUDIOBAHN A275H

Jeśli komuś znudziły się już sztampowe kształty wzmacniaczy, to nadchodzi świetna okazja, by to zmienić. Audiobahn wprowadza w tym względzie stylistykę z innego wymiaru i udaje mu się to całkiem nieźle. Chromowana obudowa z grubej blachy stalowej o niecodziennych kształtach, półmatowe akcenty aluminiowych radiatorów oraz dwa duże, podświetlane na niebiesko analogowe wskaźniki wysterowania czynią z tego wzmacniacza urządzenie na tyle inne, że nie sposób przejść obok niego obojętnie. Wyposażenie potraktowano bez zarzutów. W jego skład wchodzą: komplet bardzo solidnych gniazd RCA (wejście/wyjście), dość rozbudowana zwrotnica aktywna oraz moduł zdalnego sterowania poziomem głośnika basowego. Funkcjonalność zwrotnicy umożliwia pracę w jednym z trech trybów: HP, LP oraz pełnym pasmem. Oba układy filtracyjne posiadają odmienną szerokość regulacji. Dla działania dolnoprzepustowego zakres ten zawiera się pomiędzy 40 a 120 Hz natomiast dla górnoprzepustowego w przedziale od 50 do 750 Hz. W każdym przypadku zastosowano filtr drugiego rzędu. Niestety układ kombinacyjny modułów, pozwalający na filtrację pasmowo-przepustową, np. dla kickbasu nie jest w tym urządzeniu możliwy. Oprócz dwóch wspomnianych wcześniej filtrów do dyspozycji pozostaje odrębnie aktywowany układ subsoniczny. Posiada on dość szeroki zakres płynnej regulacji (20 - 50 Hz) i działa ze stromością 18 dB/okt. Elementem dodatkowym jest układ Bass Boost. W odróżnieniu od innych konstrukcji daje on możliwosć podbicia basu (do 18,2 dB - wynik pomiarów) w wybranym punkcie zakresu pomiędzy 40 a 100 Hz. Brzmienie wzmacniacza wskazuje na wyraźne rozjaśnienie przekazu w tonach średnich i wysokich. Tendencje te dają bardzo przyjemne uczucie ożywienia przekazu, wnosząc sporą dawkę świeżości i podkręcając dynamikę nagrań. Przestrzeń i stereofonia są wyraźne, a plany muzyczne dobrze poukładane. Nieco gorzej jest z zakresem basu, który choć wyraźny w barwie, to potrafi spóźnic się z wybrzmieniem. Nie jest to specjalnie uciążliwe, jednak łatwo to dostrzec. Mimo tego rekomendujemy urządzenie do zastosowań uniwersalnych. Zwłaszcza, że decydując się do zasilania nim głośnika basowego, możliwa jest jego łatwa i efektywna kontrola.

Pomimo uzyskanych przez wzmacniacz umiarkowanych wartości mocy wyjściowej, musimy zwrócić uwagę na dobrze zaprojektowany układ zasilający i równie dobre stopnie wyjściowe wzmacniacza. Moc mierzona przy jednym obciążonym kanale dała wynik 74 W, a po zmianie obciążenia na 2 Ω wzmacniacz osiągnął 142 W, co w zasadzie jest podwojeniem mocy i świadczy o bardzo wysokiej stabilności stopni wyjściowych. Wysterowanie dwóch kanałów dało wynik 2x73 W, a po zmostkowaniu 262 W. W świetle tych parametrów nieco słabo wypada współczynnik tłumienia osiągając niezbyt wysokie wartości 125 dla 100Hz i 111 – 10 kHz.
Charakterystyka przenoszenia jest nieźle zlinearyzowana, a odchyłki od wzorca są niewielkie i wynoszą odpowiednio 0,58 dB dla 20 Hz i 0,02 dB dla 20 kHz..
Poziom zniekształceń THD jest niski. Minimum to 0,03% rozciągające się w zakresie od 15 do 25 W. Powyżej 60 W następuje gwałtowny wzrost zniekształceń, a wartość 1% przypada na moc 74 waty.
Zakres napięć wejściowych jest bardzo szeroki i wynosi od 215 mV do 8,5 Volta.
Odstęp sygnał/szum jest wysoki i przekracza 95 dB.

Specyfikacja:
MOC RMS (13,6V / 1% THD)
4Om______________________2x73 W
2Om______________________2x140 W
Mostek 4 Om_______________1x262 W
SN_______________________>95 dB
Tłumienie
100 Hz____________________125
10 kHz____________________111
Czułość wejściowa___________215 mV - 8,5 V
Dystrybucja________________Intergraf Trading
Cena_____________________1499 zł





DLS Ultimate A2

Wzmacniacze serii Ultimate przeszły w tym roku modyfikację techniczną Miło nam donieść, że stało się to za sprawą sugestii udzielonych szwedzkiemu producentowi przez naszego redakcyjnego specjalistę od zagadnień technicznych - Józefa Wężowskiego. Fakt ten niezmiernie nas cieszy, lecz w przypadku testu porównawczego wzmacniaczy musieliśmy zrezygnować z jego cennej pomocy, aby zachować należyty obiektywizm oceny. Oględziny zewnętrzne urządzenia przynoszą bardzo dobre wrażenia - wyjątkowo solidne wykonanie z najwyższej jakości wejściami sygnałowymi oraz doskonale izolowanymi przyłączami głośnikowymi oraz prądowymi. Dwa niezależnie aktywowane moduły tłumiące zawierają układy górno- i dolnoprzepustowe, działające z nachyleniem 12 dB/okt. Pozwalają one na płynną regulację częstotliwości odcięcia tonów z zakresu od 20 do 200 Hz dla filtra HP oraz od 50 do 125 Hz dla filtra LP. Układ kombinacyjny działania filtrów pozwala na wyodrębnienie wąskiego pasma 20 - 125 Hz, które najłatwiej zastosować do napędzania sekcji subniskotonowej, uzyskując w ten sposób efekt działania filtra poddźwiękowego na dolnym krańcu przetwarzanego pasma. Istotą zmian konstrukcyjnych w układzie elektrycznym wzmacniacza jest zastosowanie wysokiej jakości elementów: wzmacniaczy operacyjnych Burr-Brown OPA2604, Rohm AD712/OP249 oraz wykorzystanie doskonałych kondensatorów Elna oraz Black Gate. Wszystkie te podzespoły wytwarzane są wyłącznie w Japonii oraz USA, co producent skwapliwie zaznaczył w obszernym wykazie elementów użytych do budowy tego urządzenia. Wrażenia dźwiękowe prezentują dwa oblicza. Pierwsze, to niespotykana w tej klasie cenowej jasność i czystość tonów, począwszy od zakresu kickbasu aż po najwyższe rejestry. To, co w tej materii prezentuje A2, można śmiało zaliczyć do jakości prezentowanej przez dużo, droższe wzmacniacze. Bardzo dobra stereofonia, żywość i naturalność przekazu oraz doskonałe, jak na tę cenę urządzenia, wypełnienie przestrzeni w kreowanym obrazie dźwiękowym. Tej tendencji nie jest w stanie doścignąć zakres basowy, któremu na tle doskonałej "góry" przydarza się zgubić tempo, zbyt długo wybrzmieć lub nie oddać jak należy barwy dźwięku. Sumując wszystkie spostrzeżenia, typujemy wzmacniacz DLS-a jako idealnys do zasilania systemów przednich, ze szczególnym uwzględnieniem środka i góry pasma, w których jego niespotykana rozdzielczość nie ma sobie równych w tym teście.

Charakterystyka przenoszenia wzmacniacza wykazuje bardzo dobry przebieg. Odchyłki od liniowego wzorca są pomijalnie małe: częstotliwość 20 Hz wykazuje błąd o wartości zaledwie 0,08dB natomiast 20kHz różni się w stosunku do 1 kHz o 0,05 dB. Uzyskane podczas pomiaru wartości mocy wyjściowej określają stabilność jak i wydajność samego układu zasilającego jako wysokie. Pojedynczy kanał wykazał moc równą 84 W, a oba obciążone na raz moc niewiele mniejszą bo 2x 81W. Zmiana impedancji na 2Ω umożliwia przyrost mocy do 2 x 149W, a układ mostkowy legitymuje się wartością 292 W. Poziom zniekształceń nieliniowych jest niski. Jego minimum wynosi 0,02% i przypada na moc w wąskim zakresie 1,4-2,7 wata. Wartość 1% THD osiągana jest przy mocy wyjściowej równej 84 waty. Na pochwałę zasługuje dobra wartość współczynnika tłumienia, oraz jego równe rozłożenie w paśmie przenoszenia. Wartości dla dwóch kontrolowanych częstotliwości są następujące: 100Hz-270 i 10 kHz – 240. Dobry odstęp sygnału od szumu S/N 94 dB jak i szeroki zakres czułości wejściowej 400mV-8,9 V potwierdzają jakość urządzenia.

Specyfikacja:
MOC RMS (13,6V / 1% THD)
4Om______________________2x81 W
2Om______________________2x149 W
Mostek 4 Om_______________1x292 W
SN_______________________>94 dB
Tłumienie
100 Hz____________________270
10 kHz____________________240
Czułość wejściowa___________400 mV - 9,9 V
Dystrybucja________________Sonia Draga
Cena_____________________1799 zł



EARTHQUAKE PH 500.1

Amerykanie nie ukrywają, że produkty spod znaku Earthquake służą do "mocnego" grania. Biorąc w dłonie już samo opakowanie wzmacniacza, kuszą nas napisane na nim astronomiczne wartości poziomu SPL, jakie osiągnięto, używając sprzętu tej marki. Dewizą podstawową staje się uzyskanie maksymalnie wysokiej mocy w stosunku do ceny wzmacniacza i nasz test potwierdza te działania. Dla osiągnięcia odpowiedniego wizerunku marki zadbano nawet o odpowiednio agresywną stylistykę własnych produktów. Wzmacniacz posiada iście pancerny design,s podkreślony przez dwie demontowalne boczne pokrywy o ostro ściętych krawędziach. Zasłaniają one wszystkie regulatory oraz terminale po zamontowaniu wzmacniacza w samochodzie. Przyłącza prądowe, jak i głośnikowe są dość dobrze zaizolowane, jednak śruby dociskowe niepotrzebnie wystają ponad górną krawędź złącz. W skład wyposażenia wchodzą zależne filtry górno- i dolnoprzepustowe, które w liczbie dwóch sztuk znajdują się na kanałach wejściowych i wyjściowych wzmacniacza. Ich strojenie możliwe jest w sposób płynny w bardzo szerokim zakresie regulacji od 20 do 5000 Hz przy nachyleniu zboczy 18 dB/okt. Dokładność strojenia możliwa jest jednak w dużo węższym zakresie, bo jedynie od 20 do 170 Hz. Winę za to ponosi zastosowany potencjometr, który dla obrotu 270°, w jakich zawiera się przedział roboczy pracy zwrotnicy, jedynie 45° z nich pokrywa bardzo szerokie pasmo od 170 Hz do 5 kHz Sygnał wyjściowy do kolejnego wzmacniacza może być wyprowadzony pełnym pasmem lub filtrowany zgodnie bądź odwrotnie do ustawień realizowanych na kanałach wejściowych. Wzmacniacz posiada wbudowany wewnątrz wentylator chłodzący elektronikę, który dość szybko ulega aktywacji i, co tu dużo mówić, nie jest bezgłośny. Z innych elementów wyposażenia warto wymienić układ o nazwie Equal Loudness Control, pozwalający na płynne podbicie basu oraz tonów wysokich do 12 dB dla 45 Hz oraz 13,2 dB dla 11,5 kHz (wynik pomiarów). Test odsłuchowy nie zdradza audiofilskich zapędów, co było sytuacją do przewidzenia. Bas jest dominującym podzakresem nawet bez stosowania jego wspomagania układem ELC. Pomimo tego dźwięk reprodukowany przez wzmacniacz prezentuje wyższy poziom jakości niż mogła to zaoferować większość wzmacniaczy testu porównawczego urządzeń 5- i 6-kanałowych,s jakie testowaliśmy w poprzednim wydaniu Auto Hi-Fi. Nie ma tutaj również drastycznych odstępstw w jakości reprodukcji poszczególnych podzakresów. Dlatego też postanowiliśmy zaszeregować to urządzenie do grona wzmacniaczy uniwersalnych.


Pomiar mocy wzmacniacza wskazuje na dobrą wydajność układu zasilającego. Moc jednego kanału przy obciążeniu 4Om wynosi 145 W, zmiana obciążenia na 2Om powoduje wzrost mocy do 243 W. Obciążając wzmacniacz dwukanałowo przy impedancji 4Om mamy do dyspozycji 138 W, natomiast w przypadku obciążenia 2Om uzyskiwana moc równa jest 2 x 223 W. Układ mostkowy legitymuje się wartością mocy równą 414 W.
Przebieg zniekształceń nieliniowych THD w funkcji mocy wyjściowej przedstawia swoje minimum 0,04% przypadające na moc z zakresu 37 – 60 W. Wartość THD 1% osiągana jest przy mocy 145 W.
Charakterystyka przenoszenia wzmacniacza w zakresie basowym nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Spadek poziomu jest niewielki i przy 20 Hz wynosi zaledwie 0,23 dB, tony najwyższe wykazują nieco większy błąd, który przy 20 kHz wynosi 0,96 dB.
Współczynnik tłumienia wzmacniacza jest tylko przeciętny, jego wartość przy 100 Hz wynosi 133, a przy 10 kHz dość wyraźnie zmniejsza się i wynosi 45.
Odstęp sygnału od szumu lokuje się na średnim poziomie i jest większy od 93 dB.
Czułość wejściowa rozciąga się w zakresie od 309 mV do 5,45V i w zasadzie umożliwi bezproblemową współpracę z większością dostępnych źródeł.

Specyfikacja:
MOC RMS (13,6V / 1% THD)
4Om______________________2x138 W
2Om______________________2x223 W
Mostek 4 Om_______________1x414 W
SN_______________________>93 dB
Tłumienie
100 Hz____________________133
10 kHz____________________45
Czułość wejściowa___________309 mV - 5,45 V
Dystrybucja________________Sonia Draga
Cena_____________________1629 zł

Precision Power PPI-5075DX

20-letni wzmacniacz, bardzo rzadko spotykany, myślę, że może byc warty ok 800zł.

Moc RMS (12V / THD = 0,02%)
2x50W + 2x75W @ 4Ω
2x100W + 2x150W @ 2Ω
1x200W + 1x300W @ 4Ω
Współczynnik tłumienia > 500 @ 4Ω
Stosunek S/N > 102 dB
Separacja międzykanałowa > 72 dB
Pasmo przenoszenia: 10 Hz - 50 kHz
Regulacja czułości wejścia: 0,3V - 2V
Regulowany filtr górnoprzepustowy: 50Hz - 16 kHz (0 dB - 48 dB)
Regulowany filtr dolnoprzepustowy 50Hz - 16 kHz (0 dB - 48 dB)

Żeby wykorzystać wszystkie funkcje wzmacniacza (regulacja czułości, regulacja filtrów) potrzeba sterownika RCM-1000,który łączy się ze wzmacniaczem za pomocą wejścia optycznego we wzmacniaczu.









Pół metra długości i 7 kg masy wzmacniacza robi wrażenie. Jest to wzmak skonstruowany z myślą o zasilaniu głośników w bi-ampingu, ale może również napędzać zestaw przedni + subwoofer. Sam wzmacniacz pozbawiony jest regulacji czułości..do dyspozycji mamy tylko filtr dolnoprzepustowy dla wszystkich kanałów bez możliwości regulacji. Żeby wykorzystać wszystkie możliwe ustawienia wzmaka musi mieć sterownik RCM-1000, który jest tak samo trudno dostępny ja sam wzmacniacz. Wzmacniacz świetnie kontroluje głośniki, ma spory zapas mocy, bez problemu radził sobie z kontrolą dwóch 10-calowych subwooferów podpiętych do niego w mostku. Brzmienie wzmacniacza jest stonowane i naturalne. Sprzęt bardzo dobry jakościowo.
Made in USA

[ Dodano: Pon Mar 01, 2010 8:04 pm ]
Quadral Traffic Krypton
Stary porządny piecyk, nadaje się do napędzania nawet jakościowego systemu przedniego jak i subwoofera. Marka pewnie nie wszystkim znana ale ten kto posiadał ten piecyk wie, że jest wart każdej złotówki, w której jest sprzedawany. Cena jego to coś koło 200zł

Dane techniczne (mierzone, nie wyssane z papierka):
1 × 123 Watt Kanal 1 an 4 Ohm
2 × 110 Watt Kanal 1 + 2 an 4 Ohm
1 × 324 Watt Kanal 1 + 2 gebrückt an 4 Ohm

Zabezpieczenie: 2x20A
Waga: ok 4,5kg